De vraag of je Instagram bedrijfsaccount interessant is voor zakelijke communicatie is absoluut JA. Met meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers is Instagram een social media platform geworden waar jij met je doelgroep verbind. Wil je weten of jouw doelgroep actief is op Instagram dan kun je met behulp van social media monitoring een onderzoekje doen.
Wie zakelijk actief met Instagram aan de slag gaat dient dan ook een business account te activeren en zeker als je weet wat welke voordelen dit biedt ten opzichte van een persoonlijk account. In dit blog omschrijven wij 6 voordelen voor het hebben van een Instagram bedrijfsaccount.
Om te beginnen een korte uitleg hoe je een zakelijke Instagram activeert.
Wanneer je klaar bent met het bewerken van je gegevens, dan kan het handig zijn om ook je Facebook business page met Instagram Business account te verbinden. Op deze manier kun je ook social media updates managen van je Facebook en Instagram account. Op de website van Instagram kun je lezen hoe dit werkt.
6 voordelen van een Instagram business account
Wanneer je een instagram bedrijfsaccount hebt dan biedt het platform zelf simpele tips voor MKB-bedrijven om aan de slag te gaan. Ook bieden zij een instructiegids voor MKB-bedrijven om je bedrijf te laten groeien op Instagram. Heb je nu geen tijd om je uitgebreid te verdiepen dan kun je onze opsomming met voordelen raadplegen.
1. inzichten en statistieken
Met een Instagram bedrijfsaccount krijg je inzicht in de prestatie van je updates. Zo kun je eenvoudig zien welke Instagram goed presteren als het gaat om likes, interacties reacties en bereik. Zo kun je goed zien wat goed werkt voor de zichtbaarheid van je merk.
2. Instagram advertising
Wil je meer zichtbaar zijn dan kun je met je Instagram business account adverteren. Maak slim gebruik van advertentietools om de doelgroep bereiken, gebruik hiervoor content wat je eerder hebt gebruikt of ga aan de slag met een specifieke advertentie. Om te adverteren op Instagram is het nodig dat je Meta Business suite gebruikt om vervolgens eem advertentie te maken. Kies je doelstelling en ga aan de slag.
3. Gebruik contactopties
Is het jouw doel om in contact te komen, maak dan gebruik van contactopties. Door een telefoonnummer, email of locatie te vermelden maak je het je fans makkelijk om met je bedrijf in contact te komen. Let er wel op dat je bio-gegevens op orde zij, zoals; de omschrijving van je bedrijf, logo en wie je bedient. Door de juiste gegevens te delen voorkom je dat mensen buiten je doelgroep contact opnemen.
4. Producten taggen
Wil je in een updates aandacht schenken aan je producten dan kun je deze taggen. Wanneer je producten tagged in je berichten of stories dan komen fans meer te wetem hierover als zij hierop klikken. Bedenk hoe je interessante, leuke of informatieve updates kunt omzetten naar een actie welke interessant is voor je fans en die doorverwijst naar je webshop, ebook of een informatie-aanvraag.
5. Hashtags toepassen
Verhoog zichtbaarheid en wordt gevonden door hashtags toe te passen. Gebruik er maximaal 15 om aan te duiden waar je update over gaat en waar je op gevonden wil worden. Door de juiste hashtags te gebruiken vergroot je de kans om gevonden te worden door nieuwe fans en kun je bereik laten toenemen.
6. Zorg voor een professionele uitstraling
Wanneer je met je bedrijf actief gaat communiceren zorg dat de updates professioneel zijn. Dit versterkt de reputatie van je bedrijf, maakt je geloofwaardiger en zorgt dat je account er strak uit ziet.
Manage je alleen een Facebook en Instagram Business accounts dan kun je heel goed Facebook Business gebruiken. Ben je ook actief op Linkedin, Pinterest, Google My Business en misschien nog Twitter overweeg dan een social media softwareoplossing. Hiermee kun je al je social media content vanuit één omgeving managen en resultaten inzichtelijk maken. In ieder geval veel succes met je Instagram bedrijfsaccount!