Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us
Social media monitoring

Social media monitoring voor een sterke reputatie & krachtige content

Geschatte leestijd: 4 minuten

In dit blog worden marketeers en reputatiemanagers geinformeerd over social media monitoring toepassingen in iMonitoring. Je leest hoe social media monitoring wordt toegepast voor reputatiemanagement en content marketing.

Wanneer je iMonitoring gaat inzetten voor jouw werkzaamheden dan heb je al een demo gehad in één van de social media monitoring pakketten. Als vervolg bieden wij ondersteuning om het gewenste pakket voor je in te richten, zodat je snel en makkelijk aan de slag kunt gaan. Om het gekozen iMonitoring pakket voor jou te activeren ontvangen wij informatie wat relevant is voor social media monitoring en waarvoor jij het gaat toepassen. Denk bijvoorbeeld aan zoekwoorden voor social media monitoring, emailadressen voor het ontvangen van content alerts met het resultaat uit social media monitoring en wensen voor het ontwerpen van rapporten.

Wat je ziet en gaat lezen is hoe de social media software van iMonitoring jouw werkzaamheden op de beste manier gaat ondersteunen. Als voorbeeld proberen we een beeld te geven hoe marketeers en reputatiemanagers in één pakket kunnen samenwerken op het gebied van reputatiemanagement, content marketing en hoe je elkaar op de hoogte kunt houden.

Activeren van jouw iMonitoring pakket

Om te beginnen is het nodig dat je zelf de social media accounts verbind in je iMonitoring pakket. Hoe dit werkt lees je in ons blog: “Makkelijk je social media accounts managen in 1 tool!”. Vind je het prettig om ondersteuning te krijgen dan bieden wij dit aan via een online afspraak. Na het koppelen van de social media accounts gaan wij aan de slag om social media monitoring te activeren. Om dit te doen heb je ons geïnformeerd welke zoekwoorden, merknamen, thema’s of issues gemonitord gaan worden. In ons blog om het perfecte social media monitoring profiel te activeren lees je hoe dit in zijn werk gaat en wat je kunt doen om dit voor te bereiden.

Na het activeren van social media monitoring profielen zorgen wij dat gebruikers worden geactiveerd, dat zij content alerts ontvangen en toegang hebben tot de rapporten die zijn ontworpen voor reputatiemanagement en content marketing. In de volgende afbeelding kun je zien dat het mogelijk is om verschillende rapporten te ontwerpen, kun je bepalen wie wat ontvangt en met welke frequentie.

Door de eigenschappen voor het ontwerpen van rapporten is het mogelijk dat je als reputatiemager een rapport ontvangt waarin het sentiment voor het merk inzichtelijk wordt gemaakt, welke onderwerpen, thema’s of issues gerelateerd zijn aan het sentiment en hoeveel er wordt gecommuniceerd door anderen. Een ander type rapport kan zijn om de resultaten van de social media berichten in kaart te brengen, zodat je als content marketeer weet wat goed scoort voor likes, shares, reacties en uiteindelijk de groei van de social media accounts.

Wanneer je minder afhankelijk van ons wilt zijn in het ontwerpen van eigen rapporten dan geven wij een online instructie om te laten zien hoe het werkt en ontvang je een instructiedocument om zelf aan de slag te gaan.

Content alerts

Content alerts hebben een belangrijke functie in jouw iMontitoring pakket. Als reputatiemanager word je snel of op het door jou gewenste moment geinformeerd wanneer het merk wordt geoemd, kun je bepalen of je snel dient te schakelen en beoordelen of een directie reactie noodzakelijk is. Ook werkt de content alert handig voor content marketeers. Zo word je geinspireerd met relevante content voor creatie, curatie en kun je inhaken als een thought leader. Door de content alerts worden werkzaamheden ondersteunt, kun je de frequentie bepalen wanneer je wat ontvangt en gebruik je de wordcloud in het mailbericht om snel te zien welke onderwerpen worden vertegenwoordigd en kun je klikken naar de berichten die je wil bekijken en gaat gebruiken.

Werk je als content marketeer liever vanuit de portal dan zorgen we dat er berichten overzichtelijk worden getoond in kolommen. Afhankelijk van je wensen is het mogelijk dat jouw kolommen een andere layout hebben dan die van je collega die als reputatiemaneger. Naast de kolommen weergave zijn er nog andere layouts voor het bekijken en raadplegen van berichten. Wanneer je een bericht mist dan kun je deze vinden met de zoekfunctie of anders laat je het ons weten.

Samenwerken in je iMonitoring pakket

Werk jij aan krachtige content en is je collega verantwoordelijk voor een sterke reputatie dan kan het voorkomen dat jullie werkzaamheden elkaar kruisen. In je iMonitoring pakket wordt dit zichtbaar gemaakt wanneer je social media content creëert en dit de reputatie dient te versterken. Als content marketeer zorg je voor het perfecte bericht, kun je met de reputatiemanager communiceren wat er klaar staat en is het mogelijk om deze te beoordelen of goed te keuren voor publicatie.

Wanneer je samenwerkt om met goede content de reputatie van onderneming te managen dan kun je content alerts hierop instellen, rapporten hiervoor ontwerpen en narrowcasting activeren om collega’s en management te informeren wat jullie doen en welke betekennis dit heeft voor het merk.

Ben je na het lezen van dit blog benieuwd en wil je een online demo, dan bel je dit nummer 085 – 876 9612 of stuur je een mail naar tessa@internetmonitoring.nl. Samen met haar plan je een moment voor het volgen van een online demo in iMonitoring.