Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Narrowcasting slim zichtbaar bij een betrokken doelgroep

Narrowcasting is het digitaal communiceren van informatie via een scherm. Om narrowcasting in te zetten heb je een scherm nodig wat een verbinding heeft met het internet, een online omgeving oftewel portal/ dashboard om de schermen in te richten en natuurlijk beeldmateriaal wat past bij wat je gaat communiceren.

Deze vorm van digitaal communiceren bestaat al enige jaren en we zien het steeds meer terugkomen op verschillende locaties. Denk aan winkel-etalages, sportverenigingen, recepties, bedrijfskantines, evenementen, aula’s in scholen en wachtruimtes van zorginstellingen. Sinds het nieuwe design van iMonitoring heeft narrowcasting een meer prominente plek gekregen in onze social media tool. Gelukkig, want nu wordt narrowcasting veel meer ingezet door onze klanten, zien we leuke voorbeelden en slimme toepassingen voorbij komen.

Heb jij inspiratie nodig om deze vorm van digitale communicatie te introduceren in jouw organisatie en wil je weten hoe onze klanten informatieschermen inzetten voor vermaak, informatieverstrekking en om betrokkenheid aan te jagen, lees dan dit blog. 

Narrowcasting & social media

narrowcasting & social media

Om te voorkomen dat social media activiteiten te weinig zichtbaar zijn in de organisatie kun je collega’s via een informatiescherm aanmoedigen om meer betrokken te zijn in de social media activiteiten. In plaats van het versturen van mailtjes of op het intranet communiceren dat er social media bericht is gepubliceerd kun j het dynamischer maken met narrowcasting. Gebruik het scherm en laat zien wat er is gepubliceerd op social media. Een geschikte plek om je informatiescherm met social media updates te tonen kan zijn bij het koffiezetaparaat of in de kantine.

In de bovenstaande screenshot zie je een mogelijke opmaak van een narrowcasting scherm, deze toont de socia media berichten van iMonitoring, de afbeeldingen die zijn gedeeld, een wordcloud waar de social media berichten over gaan, ons logo en het tijdstip.Het tijdstip wordt ingeladen met een externe html code, welke ook aan te passen wat betreft vormgeving, kleur en hoe datum plus het tijdstip wordt getoond.

Door narrowcasting in te zetten om social merdia activiteiten onder de aandacht te brengen bij medewerkers levert het ook de volgende voordelen:

> medewerkers voelen zich meer betrokken en delen hierdoor hun ideeën voor social media content.

> Het zet aan om in actie te komen, waardoor organische zichtbaarheid op de socials toeneemt en het merk nog meer opvalt.

> Makkelijke verspreiding van social media content in de organisatie.

Geef je social media activiteiten een boost deze door gebruik te maken van interactieve digitale schermen. .

Narrowcasting tijdens evenementen

Tijdens evenementen en beursvloeren kent dit digitale middel meerdere toepassingen. Zo hebben wij  een filmpje waarin je kunt zien hoe narrowcasting wordt ingezet tijdens de Dutch Media Week in Hilversum. Via het scherm worden realtime updates automatisch getoond op het scherm en zien bezoekers welke lezing, interview of presentatie waar wordt gegeven. Deze vorm van communiceren maakt het evenement levendig en zorgt ook voor vermaak.

Verder biedt een digitaal scherm ook kansen om meer op te vallen en bezoekers aan te trekken om jouw stand te bezoeken voor meer informatie. In onze tool hebben wij gezien hoe organisaties hun eigen content/ beeldmateriaal uploaden en de opmaak bepalen van hun narrowcastingscherm.Door meerdere narrowcasting-slides te maken creëren zij een programma, bepalen zij de volgorde waarin hun content wordt getoond en is het mogelijk om een product, dienst of beursaanbod onder de aandacht brengen.

Het nut van narrowcasting tijdens een event is dat je geïnteresseerden kunt:

– vermaken

– informeren

– beïnvloeden.

Wil je narrowcasting tijdens een event inzetten dan heb je een oplossing nodig wat flexibel, makkelijk en effectief ingezet kan worden.

Narrowcasting voor zorg- en schoolinstellingen

In de klantenportefeuille van iMonitoring zijn er meerdere zorg- en schoolinstellingen die hun omgeving ook gebruiken voor narrowcasting en het communiceren van informatie specifiek voor leerlingen, cliënten, bezoekers en medewerkers.

Door de omvang van deze organisaties zijn er vaak meerdere schermen aanwezig en bedient ieder scherm een doelgroep. Hierdoor wordt voorkomen dat informatie op de verkeerde plek wordt gecommuniceerd en zorgen zij dat de doelgroep betrokken blijft.

Een mooi voorbeeld is narrowcasting in de wachtkamer, communiceer bijvoorbeeld specifieke informatie;

– over de afdeling waar mensen wachten,

– vermaak patiënten met interessesante, leerzame of informatieve weetjes.

– Creëer aandacht voor de social media accounts.

– Communiceer nieuwsberichten, het actuele weer of verkeer.

Met de volgende impressie geven we een beeld hoe het scherm opgemaakt kan worden voor in de wachtkamer.

Zoals je ziet biedt narrowcasting genoeg mogelijkheden en maakt elk scherm het mogelijk om een specifiek bericht interactief te communiceren. Succes!