Voor structurele en directe serviceverlening op sociale media is goed luisteren essentieel.

Inbound marketeer Vincent Wiegers adviseert en helpt zijn klanten om op het internet goed te luisteren naar wat klanten zeggen/schrijven. Als er genoeg gecommuniceerd wordt op sociale media is het belangrijk om hiermee aan de slag te gaan. Vincent zegt het volgende hierover:

“Tijdens trainingen en adviezen aan klanten valt op dat webcare geassocieerd wordt met grote bedrijven. Terwijl de hoeveelheid online berichten maatgevend zijn bij de overweging om dit hulpmiddel in te zetten. Als we dan via het dashboard beginnen met monitoren wordt duidelijk of webcare relevant is voor de organisatie.”
In eerste instantie gebruiken ‘Inbound’ marketeers het dashboard om:
de hoeveelheid en soort berichtgeving rondom een merk eerst in kaart te brengen.
te kijken of er terugkerende onderwerpen of thema’s zijn.
de bronnen waar de berichten afkomstig zijn te beoordelen.
het sentiment (positief/ negatief/neutraal) te beoordelen.
Als uit deze fase blijkt dat webcare nodig is dan helpen zij klanten met:
inrichten van software, de conversaties te volgen en hierop te reageren.
het monitoren van berichten en advies over mogelijke reacties.
de juiste communicatie.
Verder gebruiken zij het dashboard om:
taken en webcare activiteiten te rapporteren.
reactietijd inzichtelijk te maken.
webcare uit te voeren voor klanten of taken door te sturen naar de juiste personen.
Help je klant om het bedrijf een menselijk gezicht te geven

Zodra inbound marketeers de investering hebben gedaan in het iMonitoring Marketing Dashboard wordt hun dienstverlening en service tastbaar. De interactie met of namens hun klanten wordt als betrokken ervaren.

Binnen de iMonitoring community komen wij enkele keren per jaar bij elkaar en worden ervaringen en cases besproken. Door alle input van inbound marketeers in de community zorgen wij voor de beste webcare functionaliteiten in het iMonitoring Marketing Dashboard.

Benieuwd naar de mogelijkheden?