In een actieve community zijn mensen betrokken en wordt relevante content gedeeld.

Als je Gert Jan Bos vraagt wat de werkzaamheden zijn van een community manager dan geeft hij het volgende antwoord:

“Als community manager houd ik vele ballen in de lucht. Voor mijn klanten ben ik continu op de hoogte van aandachtsgebieden, het doel en de doelgroep. Hierdoor kan ik voor een actieve community zorgen en relevante content delen. Om geen aannames te doen analyseer ik de resultaten en help ik klanten om activiteiten te managen. “
Community managers gebruiken het dashboard om:
relevante content te verzamelen.
met de juiste mensen te worden verbonden.
de resultaten van een ‘actieve’ community te meten.

Managen

Voor freelance community managers is het noodzakelijk om een goed hulpmiddel te hebben. Door het iMonitoring Marketing Dashboard te gebruiken wordt het werk voor jou eenvoudiger gemaakt. Denk aan het meten van resultaten en het verzamelen van juiste content. Moderators en redactieleden die je begeleidt kun je de verantwoordelijkheid geven om met het dashboard de juiste content te delen op de online community.
Als je als community manager het iMonitoring Marketing Dashboard gebruikt word je lid van onze community. Samen met andere community managers blijf je continu op de hoogte en zorgen wij dat de belangrijkste functies voor communitymanagement ontwikkeld worden.
Benieuwd naar de mogelijkheden?