Merk- en campagnestrategie met community lid - Eric Cornelissen

Tessa Diependaal – 09:47, 15 dec 2016

Professionele marketeers helpen hun klanten stap voor stap. Ze formuleren eerst de ideale doelgroep. Daarna onderzoeken ze via welk kanaal die doelgroep het best bereikt kan worden. Vervolgens starten ze met content creatie. De resultaten daarvan meten ze via software. Op basis van die uitkomsten verfijnen en verbeteren ze. Dit is een continu proces.

Elke week heb ik wel een gesprek met een marketeer die zich hiermee bezighoudt. Die gesprekken zijn altijd weer inspirerend. Dit keer wil ik je voorstellen aan Eric Cornelissen, Merkstrateeg en Online Marketeer, en lid van de iMonitoring community. In het kader van onze plannen voor 2017 heeft Eric een strategisch iMonitoring campagneplan uitgewerkt.

Samenwerking met Eric

In 2014 kwamen Peter van Mourik en ik in contact met Eric Cornelissen. Eric had net zijn studie, Master of Science (MSc) Marketing, afgerond en heeft ons toen geholpen met de herpositionering van iMonitoring. Eric’s gave is om creatief om te gaan met de aanwezige middelen, waardoor de onderneming efficiënt en effectief blijft lopen.

De samenwerking met Eric gaf echt een kik, want met beperkte middelen wisten we snel een goede positionering voor elkaar te krijgen. We betrokken zelfstandige marketing- en communicatieprofessionals bij ons bedrijf en onze marketingstrategie. Hierdoor konden we op een efficiënte manier allerlei MKB-bedrijven en corporate ondernemingen helpen met rendement uit online interactie. We realiseerden een forse groei in korte tijd.

Nieuwe inzichten & ontwikkelingen

Op basis van nieuwe inzichten en ontwikkelingen is de positionering in mei 2016 verder aangescherpt. Hiervoor heeft Eric ook weer een model aangeleverd. De verwachting is dat iMonitoring vanaf 2017 wederom jaarlijkse groei realiseert.

Wie is Eric Cornelissen?

Eric is een gedreven merkstrateeg met enorm veel energie. Hij is een snelle, creatieve denker en kan goed luisteren. Zijn enthousiasme en bevlogenheid werkt aanstekelijk en zorgt ervoor dat mensen meedoen met veranderingen. Wij zijn erg blij met Eric als iMonitoring community-lid. Hij heeft gezorgd voor structuur, inzicht in onze positie op de markt en laten zien hoe iMonitoring voor anderen kan renderen. Dit alles bij elkaar maakt Eric een waardevol persoon in onze community.

Eric Cornelissen


Wil jij ook merk-onderscheidend bezig zijn, dan kun je je met Eric verbinden op de volgende sociale kanalen:

Over de auteur

Tessa Diependaal
Ondernemer en product manager bij iMonitoring.
 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?