De vernieuwde iMonitoring - app biedt nieuwe verdienmodellen

Tessa Diependaal – 13:51, 19 okt 2017

Sociale media worden dagelijks gebruikt in ons leven. We communiceren, verbinden met anderen en nieuws wordt nog sneller verspreid dan een artikel in de krant. Volgens het rapport van 'We are social’ uit januari 2017 is het social media gebruik op een smartphone sinds 2016 met 30% toegenomen.

Onze app is al langer toegankelijk voor iMonitoring klanten: marcom-professionals bij top MKB bedrijven, corporate ondernemingen en marketingcommunicatiebureaus. Maar de nieuwste ontwikkelingen waren voor ons een reden om de app op te frissen en jou nog meer mogelijkheden te bieden. Ook kun je nu met de app meer consultancy uren verkopen. We leggen dat uit met de onderstaande voorbeelden.

Sneak preview van de nieuwe app


Optie 1
Je kunt de activiteiten van je klant op social media bewaken via de app. Je kunt zien wat ze delen, hoeveel interactie ze hebben en of het past bij alle adviezen die jij hebt gegeven. Met een automatisch gegenereerd rapport kun je inzicht geven in wat hun activiteiten hebben opgeleverd. Natuurlijk weet jij als geen ander wat de verbeterpunten zijn en dit advies kun jij tegen betaling leveren. Het rapport kun je natuurlijk voorzien van een call-to-action om (re)actie te stimuleren.

Optie 2
Je kunt het social media beheer ook samen doen. In dat geval geef je je opdrachtgever toegang tot de smartphone applicatie. Jouw klant kan zien welke berichten je gepland hebt en andersom. Op deze manier is het mogelijk om actief samen te werken, elkaars berichten te zien en eventueel aan te passen. Hierdoor kun je het aantal werkuren structureel uitbreiden of jouw klant ad hoc helpen.

Optie 3
Je kunt ook alles rondom social media voor je klant oppakken. Je gaat berichten plannen, publiceren en monitoren. Laat je opdrachtgever via de app in zijn eigen klantomgeving meekijken en vertel over de mogelijkheden aan de hand van statistieken en cijfers. Door je klant te betrekken in het marketingcommunicatieplan ontstaat er een beter gevoel op basis van feiten. Hiermee krijgt je klant dus ook het vertrouwen dat zijn marketingcommunicatie de juiste aanpak krijgt.

Veel succes en bij deze nog de link naar het onderzoek van ‘We are social’.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Ondernemer en product manager bij iMonitoring.

Download White Paper

Steeds meer social media professionals managen sociale media voor zichzelf of hun klanten met iMonitoring. Probeer iMonitoring om te beoordelen hoe het voor jou werkt!

Download en lees de White paper:

“Over social media en hoe iMonitoring jou hiermee ondersteunt”

 
 
Benieuwd naar de mogelijkheden?