Community lid - Gert Jan Bos; Digitale marketeer en community manager

  • 29 nov, 2016
  • Tessa Diependaal

Op 24 november jl was het marketing- en technology-event. Ik ben er zelf niet bij geweest, maar vind het onderwerp zeker boeiend. Want het onderwerp ‘Marketeer, digitaliseer’ is relevanter dan ooit. Zoals aangegeven wordt op de website van het event leven we in het tijdperk van digitale marketing. En laat het nu zo zijn dat met digitale marketing kennis steeds sneller veroudert. Voor veel zelfstandige marketingprofessionals is het moeilijk bij te houden. En waarschijnlijk ook voor marketingmedewerkers in dienstverband als er in hun organisatie weinig draagvlak bestaat om te digitaliseren.

Wat is dan de oplossing en hoe blijf je bij met kennis en ontwikkelingen? In mijn vorige blog; “4 redenen voor een Marcom-professional om zich bij de iMonitoring community aan te sluiten” heb ik een aantal mogelijkheden genoemd.

Toen heb ik ook de oplossing aangedragen om lid te worden van de iMonitoring community. De communityleden wil ik graag aan je voorstellen.

Introductie Gert Jan Bos

Ik begin met de introductie van Gert Jan Bos. Bijna vier jaar geleden zijn wij met Gert Jan Bos de samenwerking aangegaan. Om precies te zijn: 11 februari 2013.

[Foto: Tribes]


Voordat we gingen samenwerken was Gert Jan actief als social media manager bij Expert, PhoneHouse, Eight Media en heeft hij acht jaar gewerkt als Communicatiemanager bij Land Rover Nederland. Je kunt wel zeggen dat hij in zijn loopbaancarrière alle ontwikkelingen heeft meegemaakt op het gebied van sociale media.

De samenwerking met Gert Jan is tot stand gekomen tijdens een ontmoeting in Utrecht bij Seats2Meet. Ik gaf een introductie van iMonitoring en hij sloot zich bij mij aan. Na de introductie volgde een gesprek. Gert Jan had een goed idee en wilde dit met Peter van Mourik en mij bespreken. Zo gezegd, zo gedaan. Tijdens het gesprek bleek ook dat Gert Jan ideeën had over een zg. Engagementmodule. Met de Engagementmodule kun je:

  • relevante mensen vinden op Twitter en Instagram op basis van zoekwoorden en accounts.
  • content verzamelen via RSS feeds.
  • berichten plannen op sociale media en deze delen/ retweeten.
  • tweets en Instagram-updates een like geven.
  • Die Engagementmodule is ontwikkeld. Voor iMonitoring betekende dat dat onze software nu geschikt was voor zowel monitoring als engagement.


Bij iMonitoring zijn wij hartstikke blij met Gert Jan. Hij heeft zijn eigen bedrijf BeSocialOnline en gebruikt hiervoor het iMonitoring-dashboard. Als zelfstandige professionele marketeer helpt hij zijn klanten met online zichtbaarheid op sociale media, publiceert hij berichten op sociale media en zorgt hij voor meer draagvlak voor sociale media binnen organisaties. Ik kan je vertellen; dat is een behoorlijke klus.

Dagelijks helpt Gert Jan zijn klanten en denkt hij met ze mee om zoveel mogelijk rendement te halen uit social media marketing. In de iMonitoring community deelt hij zijn kennis tijdens bijeenkomsten en ook doet hij dat in trainingen aan nieuwe communitymanagers.

Wil je net als Gert Jan succes hebben met online marketing en communitybuilding dan kun je je met hem verbinden op LinkedIn, Twitter, Facebook. En anders is er altijd nog zijn website met een ouderwets telefoonnummer.

Over de auteur

Tessa Diependaal
Ondernemer en product manager bij iMonitoring.
Benieuwd naar de mogelijkheden?