Kun je een schandaal zoals Volkswagen voorkomen door communicatie?
Theo Labrujere – 09:13, 07 dec 2015

Geen idee hoe het met jou zit, maar ik ben ontevreden over de gang van zaken in de wereld. Als het waar is dat alles wat je aandacht geeft groeit, dan zullen we de aandacht moeten verleggen van het "rendementsdenken" zoals het aandeelhoudersmodel dat ons heeft geleerd, naar de thema's en waarden die de stakeholders bepleiten. Marcom-professionals hebben dus de sleutel in handen: zij weten als geen ander wat er daarbuiten speelt en kunnen de brug slaan tussen externe invloeden enerzijds, en (on-) mogelijkheden van de eigen organisatie anderzijds.

Lees Verder

Jouw call to action is de ultieme contentafknapper
Richard Bordes – 08:45, 17 nov 2015

Goede content is de sleutel tot succes voor iedere organisatie. Je (toekomstige) klanten willen geïnformeerd en vermaakt worden. Daarbij hoort géén call to action. Het is tenslotte een spel van verleiden, luisteren en vertellen; niét van meteen het bed in duiken.

Lees Verder

5 digitale marketing-tips om de detailhandel te redden
Remy Steijger – 09:09, 11 nov 2015

Dat de meeste traditionele retailers het moeilijk hebben in het huidige digitale tijdperk weet iedereen. Het mag duidelijk zijn dat detaillisten zonder webshop het een stuk moeilijker hebben. En elke keer als ik door de stad loop staan er weer meer panden leeg. Is het einde van gezellig shoppen in de binnenstad binnenkort voorbij?

Lees Verder

Sorry, geen tijd om te communiceren!
Tessa Diependaal – 09:09, 02 nov 2015

De juiste openingszin vinden voor een nieuw blog is soms net zo lastig als een goede marketingstrategie. Vind je dit herkenbaar? Marketing lijkt af een toe wel een modewoord. En om het nog mooier/aantrekkelijker te maken zijn er voorvoegsels zoals content, online, digital, inbound of account based. Alle marketingtoepassingen hebben uiteindelijk één ding gemeen: ‘Het verwerven en behouden van afnemers oftewel nieuwe klanten vinden, daarmee verbinden en zorgen dat ze enthousiast en tevreden blijven.

Lees Verder

Wat te doen als Facebook en Twitter verdwijnen?
Vincent Wiegers – 08:52, 29 okt 2015

Tot op heden zijn met name Facebook en Twitter erg bekend in het social media landschap. Qua omvang zijn het op dit moment de belangrijkste social media kanalen voor het zakelijk inzetten van sociale media. Echter, door het aanpassen van algoritmes en het toenemen van reclame en commerciële boodschappen in die tijdlijn kiezen steeds meer consumenten en bedrijven voor andere social media kanalen. Veel merken experimenteren al met nieuwere netwerken, zoals Instagram en Pinterest. Deze visueel ingestelde platforms bieden bedrijven een prachtige mogelijkheid om met plaatjes de aandacht van klanten te vangen.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?