SAP is geen vriend van T-Mobile webcare!
Gé Bouma – 08:30, 15 okt 2015

SAP en ZEKEP, twee vrienden. Onlosmakelijk met elkaar verbonden en even belangrijk voor mij, als webcaremedewerker. “Pardon, waar gaat dit over?” hoor ik je denken. Dat dacht ik ook. Totdat ik het boekje ‘webcare in 60 minuten’ van Ronald van der Aart las. Een handzaam boekje dat je in een paar uur uit hebt.

Lees Verder

DMRC: Weet je wat? We roeien naar Londen!
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 09:06, 08 okt 2015

Webcare en inzet van social media tijdens een groot event

Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!

Lees Verder

7 tips voor meer impact door mediamonitoring
Adwin Peeks – 13:56, 01 okt 2015

Kennis over communicatiespelers binnen en buiten de organisatie is een basisvoorwaarde voor goed communicatieadvies. Werken deze spelers mee aan het realiseren van organisatiedoelen of juist niet? En hoe kun je de juiste spelers helpen om hun ambassadeurschap voor je merk goed in te vullen? Als communicatieprofessional houd je met de inzichten over de binnen- en buitenwereld, de organisatie een spiegel voor. Je geeft het management letterlijk knoppen om aan te draaien. Zo krijg je als communicatieprofessional meer impact en geef je adviezen die aansluiten bij de situatie. Maar hoe pak je dit aan? 7 tips om als communicatieadviseur meer impact te hebben met behulp van mediamonitoring.

Lees Verder

Hoe bereik je de juiste internetgebruiker?
Gerrit-Jan Heerschop – 12:02, 01 okt 2015

Tip: De Engagement Piramide geeft houvast.

Leuk hoor, vanuit je bedrijf communiceren op internet. Maar heb je je wel eens afgevraagd hoe je nu de juiste mensen bereikt? Of twijfel je over wie er op jouw verhaal zit te wachten? Of wil je weten wat internetcommunicatie voor je interne organisatie betekent? Dit model geeft je de handvatten voor succes.

Lees Verder

Storytelling, stakeholder-dialoog en euh, Hugenoten?
Theo Labrujere – 09:52, 24 sep 2015

Ik zie nog wel eens voorbeelden van storytelling waarin een mooi verhaal is bedacht, vaak gekoppeld aan een traditie of historie van een organisatie of een bepaalde locatie. De suggestie die daar vanuit gaat is dat het verhaal diep verankerd is in de organisatie, geïncorporeerd, of verinnerlijkt in de organisatie en medewerkers. Helaas, helaas, dat blijkt dan tegen te vallen. Zoals zo vaak wordt een goed idee misbruikt om de schone schijn op te houden, om de gewenste emotionele waarden en beleving niet via reclame, maar via een “doorleefd” verhaal over te brengen. Verhaal ja, maar doorleefd, niet echt dus. Je kunt organisaties en bedrijven natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze op zoek gaan naar betere alternatieven dan die opdringerige reclames. Groot gelijk. Een antwoord dat kennelijk wordt gevonden is dan een “story” die in de praktijk van weinig betekenis blijkt omdat deze niet verankerd is in de rol en positie die de organisatie inneemt (of zou kunnen innemen) in de samenleving. Raar om te constateren is dat de machtigste en rijkste bedrijven in dat opzicht eigenlijk een beetje armoedig overkomen - to put it mildly.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?