Wat te doen als Facebook en Twitter verdwijnen?
Vincent Wiegers – 08:52, 29 okt 2015

Tot op heden zijn met name Facebook en Twitter erg bekend in het social media landschap. Qua omvang zijn het op dit moment de belangrijkste social media kanalen voor het zakelijk inzetten van sociale media. Echter, door het aanpassen van algoritmes en het toenemen van reclame en commerciële boodschappen in die tijdlijn kiezen steeds meer consumenten en bedrijven voor andere social media kanalen. Veel merken experimenteren al met nieuwere netwerken, zoals Instagram en Pinterest. Deze visueel ingestelde platforms bieden bedrijven een prachtige mogelijkheid om met plaatjes de aandacht van klanten te vangen.

Lees Verder

KLM gebruikt ZEKEP, jij ook?
Gé Bouma – 11:00, 22 okt 2015

De vorige keer ging het over SAP, nu over ZEKEP. “Wie of wat is ZEKEP?” zul je denken. Welnu, het is de formule voor het formuleren van een online bericht. Ik heb hem geleerd van Ronald van der Aart in zijn boekje ‘Webcare in 60 minuten’. SAP leerde je op welke berichten je moet reageren, ZEKEP leert je hoe je zo’n bericht dan in elkaar zet.

Als webcaremedewerker moet ik dagelijks talloze berichten beantwoorden. Hoe ik dat doe, verschilt per keer. Soms overkomt het mij dat ik niet goed weet wat te zeggen. Ik ben te bot, te lief of ik sla de plank compleet mis. Wat ben ik dan blij met ZEKEP…

Lees Verder

SAP is geen vriend van T-Mobile webcare!
Gé Bouma – 08:30, 15 okt 2015

SAP en ZEKEP, twee vrienden. Onlosmakelijk met elkaar verbonden en even belangrijk voor mij, als webcaremedewerker. “Pardon, waar gaat dit over?” hoor ik je denken. Dat dacht ik ook. Totdat ik het boekje ‘webcare in 60 minuten’ van Ronald van der Aart las. Een handzaam boekje dat je in een paar uur uit hebt.

Lees Verder

DMRC: Weet je wat? We roeien naar Londen!
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 09:06, 08 okt 2015

Webcare en inzet van social media tijdens een groot event

Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!

Lees Verder

7 tips voor meer impact door mediamonitoring
Adwin Peeks – 13:56, 01 okt 2015

Kennis over communicatiespelers binnen en buiten de organisatie is een basisvoorwaarde voor goed communicatieadvies. Werken deze spelers mee aan het realiseren van organisatiedoelen of juist niet? En hoe kun je de juiste spelers helpen om hun ambassadeurschap voor je merk goed in te vullen? Als communicatieprofessional houd je met de inzichten over de binnen- en buitenwereld, de organisatie een spiegel voor. Je geeft het management letterlijk knoppen om aan te draaien. Zo krijg je als communicatieprofessional meer impact en geef je adviezen die aansluiten bij de situatie. Maar hoe pak je dit aan? 7 tips om als communicatieadviseur meer impact te hebben met behulp van mediamonitoring.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?