Hoe de kleine MKB’er grote jongens voorbij kan streven
Gé Bouma – 08:30, 02 feb 2016

Vaak zie je dat MKB-ondernemingen zich onnodig klein maken. Ze schrikken door wat er om hen heen gebeurt met grote winkelketens. Zonde! Want er zijn juist nog heel veel kansen. Ze kunnen bijvoorbeeld de nieuwste technologieën inzetten. Dingen die voor de grote jongens, zoals V&D en Miss Etam, veel moeilijker zijn. Welke nieuwste technologieën zijn dan belangrijk? Laten we als voorbeeld Coolblue nemen. Deze webshop (met vijf fysieke winkels) was een aantal jaar geleden nog een kleine speler en draait nu een miljoenen omzet.

Lees Verder

Grote winkelketens falen door gebrek aan aandacht voor klant
Vincent Wiegers – 08:45, 26 jan 2016

We hebben elkaar allemaal de beste wensen gewenst. Met een kerstkaartje of op de nieuwjaarsborrel. Voor veel werknemers van grote winkelketens begint het jaar 2016 echter niet zo gelukkig. De grote winkelketens vallen als dominosteentjes om aan het begin van het jaar.

Lees Verder

Tips voor klantinteractie
Tessa Diependaal – 08:30, 19 jan 2016

Wie googelt op ‘marketingtrends 2016’ weet dat contentmarketing en data bepalend zijn voor het uitzetten van de juiste koers. Daarnaast weet je dat je persoonlijk moet communiceren (zie ook de website van Emerce). Massamarketing heeft geen of weinig nut meer. We zijn blind voor banners op de website en gebruiken adblockers om vervelende reclameuitingen te weren. Hoe zorgen we dan voor relevante interactie zonder dat het sluikreclame wordt? En vanuit welk perspectief ga je de persoonlijke interactie aan?

Lees Verder

Laatste blog van 2015 voor de fans, volgers en 'nieuwe' klanten van iMonitoring
Tessa Diependaal – 09:50, 24 dec 2015

Laatste blog van dit jaar voor de fans, volgers en ‘nieuwe’ klanten van iMonitoring. Ten eerste hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar. Het jaar sluiten wij passend af met leuke tips voor de kerstperiode die gevonden zijn op sociale media en andere online bronnen.

Lees Verder

Hoe organiseer ik mijn online contactmomenten?
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 09:56, 15 dec 2015

Vanaf juni 2014 biedt Cornelissen.Marketing met het eigen online.marketing dashboard de mogelijkheid aan de klanten om een aantal zaken rondom hun merk structureel in kaart te brengen. Daarbij kunnen ze een deel van de communicatie centraal plannen en regisseren. Met deze aanpak zorgen wij ervoor dat merkactivatie beter rendeert en optimaliseert. Hoe? Door het meet- en controleerbaar te maken. Klinkt mooi maar hoe werkt dit nu in de praktijk?

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?