Jouw call to action is de ultieme contentafknapper
Richard Bordes – 08:45, 17 nov 2015

Goede content is de sleutel tot succes voor iedere organisatie. Je (toekomstige) klanten willen geïnformeerd en vermaakt worden. Daarbij hoort géén call to action. Het is tenslotte een spel van verleiden, luisteren en vertellen; niét van meteen het bed in duiken.

Lees Verder

5 digitale marketing-tips om de detailhandel te redden
Remy Steijger – 09:09, 11 nov 2015

Dat de meeste traditionele retailers het moeilijk hebben in het huidige digitale tijdperk weet iedereen. Het mag duidelijk zijn dat detaillisten zonder webshop het een stuk moeilijker hebben. En elke keer als ik door de stad loop staan er weer meer panden leeg. Is het einde van gezellig shoppen in de binnenstad binnenkort voorbij?

Lees Verder

Sorry, geen tijd om te communiceren!
Tessa Diependaal – 09:09, 02 nov 2015

De juiste openingszin vinden voor een nieuw blog is soms net zo lastig als een goede marketingstrategie. Vind je dit herkenbaar? Marketing lijkt af een toe wel een modewoord. En om het nog mooier/aantrekkelijker te maken zijn er voorvoegsels zoals content, online, digital, inbound of account based. Alle marketingtoepassingen hebben uiteindelijk één ding gemeen: ‘Het verwerven en behouden van afnemers oftewel nieuwe klanten vinden, daarmee verbinden en zorgen dat ze enthousiast en tevreden blijven.

Lees Verder

Wat te doen als Facebook en Twitter verdwijnen?
Vincent Wiegers – 08:52, 29 okt 2015

Tot op heden zijn met name Facebook en Twitter erg bekend in het social media landschap. Qua omvang zijn het op dit moment de belangrijkste social media kanalen voor het zakelijk inzetten van sociale media. Echter, door het aanpassen van algoritmes en het toenemen van reclame en commerciële boodschappen in die tijdlijn kiezen steeds meer consumenten en bedrijven voor andere social media kanalen. Veel merken experimenteren al met nieuwere netwerken, zoals Instagram en Pinterest. Deze visueel ingestelde platforms bieden bedrijven een prachtige mogelijkheid om met plaatjes de aandacht van klanten te vangen.

Lees Verder

KLM gebruikt ZEKEP, jij ook?
Gé Bouma – 11:00, 22 okt 2015

De vorige keer ging het over SAP, nu over ZEKEP. “Wie of wat is ZEKEP?” zul je denken. Welnu, het is de formule voor het formuleren van een online bericht. Ik heb hem geleerd van Ronald van der Aart in zijn boekje ‘Webcare in 60 minuten’. SAP leerde je op welke berichten je moet reageren, ZEKEP leert je hoe je zo’n bericht dan in elkaar zet.

Als webcaremedewerker moet ik dagelijks talloze berichten beantwoorden. Hoe ik dat doe, verschilt per keer. Soms overkomt het mij dat ik niet goed weet wat te zeggen. Ik ben te bot, te lief of ik sla de plank compleet mis. Wat ben ik dan blij met ZEKEP…

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?