Sorry, geen tijd om te communiceren!

  • 02 nov, 2015
  • Tessa Diependaal

De juiste openingszin vinden voor een nieuw blog is soms net zo lastig als een goede marketingstrategie. Vind je dit herkenbaar? Marketing lijkt af een toe wel een modewoord. En om het nog mooier/aantrekkelijker te maken zijn er voorvoegsels zoals content, online, digital, inbound of account based. Alle marketingtoepassingen hebben uiteindelijk één ding gemeen: ‘Het verwerven en behouden van afnemers oftewel nieuwe klanten vinden, daarmee verbinden en zorgen dat ze enthousiast en tevreden blijven.

Lees Verder

Wat te doen als Facebook en Twitter verdwijnen?

  • 29 okt, 2015
  • Vincent Wiegers

Tot op heden zijn met name Facebook en Twitter erg bekend in het social media landschap. Qua omvang zijn het op dit moment de belangrijkste social media kanalen voor het zakelijk inzetten van sociale media. Echter, door het aanpassen van algoritmes en het toenemen van reclame en commerciële boodschappen in die tijdlijn kiezen steeds meer consumenten en bedrijven voor andere social media kanalen. Veel merken experimenteren al met nieuwere netwerken, zoals Instagram en Pinterest. Deze visueel ingestelde platforms bieden bedrijven een prachtige mogelijkheid om met plaatjes de aandacht van klanten te vangen.

Lees Verder

KLM gebruikt ZEKEP, jij ook?

  • 22 okt, 2015
  • Gé Bouma

De vorige keer ging het over SAP, nu over ZEKEP. “Wie of wat is ZEKEP?” zul je denken. Welnu, het is de formule voor het formuleren van een online bericht. Ik heb hem geleerd van Ronald van der Aart in zijn boekje ‘Webcare in 60 minuten’. SAP leerde je op welke berichten je moet reageren, ZEKEP leert je hoe je zo’n bericht dan in elkaar zet.

Als webcaremedewerker moet ik dagelijks talloze berichten beantwoorden. Hoe ik dat doe, verschilt per keer. Soms overkomt het mij dat ik niet goed weet wat te zeggen. Ik ben te bot, te lief of ik sla de plank compleet mis. Wat ben ik dan blij met ZEKEP…

Lees Verder

SAP is geen vriend van T-Mobile webcare!

  • 15 okt, 2015
  • Gé Bouma

SAP en ZEKEP, twee vrienden. Onlosmakelijk met elkaar verbonden en even belangrijk voor mij, als webcaremedewerker. “Pardon, waar gaat dit over?” hoor ik je denken. Dat dacht ik ook. Totdat ik het boekje ‘webcare in 60 minuten’ van Ronald van der Aart las. Een handzaam boekje dat je in een paar uur uit hebt.

Lees Verder

DMRC: Weet je wat? We roeien naar Londen!

  • 08 okt, 2015
  • Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng

Webcare en inzet van social media tijdens een groot event

Starten in Rotterdam op 4 september en 12 september finishend tijdens de Great River Race in Londen. Daartussen een roeitocht van 350 kilometer om het 350-jarig bestaan van het Korps Mariniers te vieren en geld op te halen voor oud-mariniers die niet of met persoonlijke problemen zijn teruggekomen van een missie. Een korte beschrijving van de Dutch Marines Rowing Challenge. DMRC 2015: het klonk al groots en het werd groots!

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?