Hoe word je een data-driven organisatie?

  • 25 feb, 2016
  • Tessa Diependaal

Een tijdje geleden las ik twee artikelen die eigenlijk met elkaar verbonden zijn, namelijk: - “De 3 grootste digitale ontwikkelingen voor 2016” op Frankwatching - En “Zijn we aan het einde van onze technologische groei?” op NRCQ. Het artikel op Frankwatching geeft uitleg over de verdere ontwikkeling in het IT-landschap door data-driven ecosystemen, unieke persoonlijke klantbelevingen en slimmere apparaten.

Lees Verder

Social Selling, heilige graal of hardnekkige mythe?

  • 09 feb, 2016
  • Richard Bordes

Verkopers die aan Social Selling doen, zijn 78% succesvoller dan hun collega’s die geen social selling doen. Bovendien halen zij nog eens 48% meer leads binnen. Dus hup, iedereen op een cursus zakelijk Twitteren, of misschien toch niet?

Lees Verder

Hoe de kleine MKB’er grote jongens voorbij kan streven

  • 02 feb, 2016
  • Gé Bouma

Vaak zie je dat MKB-ondernemingen zich onnodig klein maken. Ze schrikken door wat er om hen heen gebeurt met grote winkelketens. Zonde! Want er zijn juist nog heel veel kansen. Ze kunnen bijvoorbeeld de nieuwste technologieën inzetten. Dingen die voor de grote jongens, zoals V&D en Miss Etam, veel moeilijker zijn. Welke nieuwste technologieën zijn dan belangrijk? Laten we als voorbeeld Coolblue nemen. Deze webshop (met vijf fysieke winkels) was een aantal jaar geleden nog een kleine speler en draait nu een miljoenen omzet.

Lees Verder

Grote winkelketens falen door gebrek aan aandacht voor klant

  • 26 jan, 2016
  • Vincent Wiegers

We hebben elkaar allemaal de beste wensen gewenst. Met een kerstkaartje of op de nieuwjaarsborrel. Voor veel werknemers van grote winkelketens begint het jaar 2016 echter niet zo gelukkig. De grote winkelketens vallen als dominosteentjes om aan het begin van het jaar.

Lees Verder

Tips voor klantinteractie

  • 19 jan, 2016
  • Tessa Diependaal

Wie googelt op ‘marketingtrends 2016’ weet dat contentmarketing en data bepalend zijn voor het uitzetten van de juiste koers. Daarnaast weet je dat je persoonlijk moet communiceren (zie ook de website van Emerce). Massamarketing heeft geen of weinig nut meer. We zijn blind voor banners op de website en gebruiken adblockers om vervelende reclameuitingen te weren. Hoe zorgen we dan voor relevante interactie zonder dat het sluikreclame wordt? En vanuit welk perspectief ga je de persoonlijke interactie aan?

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?