Nieuw auto-evenement groot succes voor Lelystad
Peter van Mourik – 10:16, 10 jun 2014

Tijdens het pinksterweekend (zaterdag 7, zondag 8 en maandag 9 juni 2014) vond in Lelystad het grootste outdoor auto-evenement van Nederland plaats. De locatie van het evenement was het RDW-terrein, inclusief de legendarische “kombaan”. iMonitoring analyseerde wat het evenement aan online aandacht op Twitter, Facebook, Google+ , Instagram en Flickr voor Lelystad heeft opgeleverd.

Lees Verder

E-commerce verbinden met Social media
Tessa Diependaal – 14:39, 01 apr 2014

Drie maanden monitoren is net als de eerste drie maanden zwangerschap. Wordt het een jongen of meisje en op wie gaat de kleine spruit lijken? Het belangrijkste als het maar gezond is. En na de twintig weken echo is er dan duidelijkheid. Dan volgen de aankopen voor het prinsje of prinsesje. En hoe leuk is het eerste rompertje of outfit wat gekocht wordt. De eerste aankopen vinden dan ook plaats op pure emotie door iedereen die betrokken is bij de zwangerschap. Geld speelt in veel gevallen geen rol of toch wel een beetje?

Lees Verder

Een laatste krabbel voor Hyves, uit respect!
Gert Jan Bos – 08:30, 20 dec 2013

Sinds 1 december 2013 is het zover: 'ons' eigen Hyves bestaat niet meer als sociaal netwerk en gaat zich nu volledig richten op online gaming . Het is het einde van een zeer succesvol netwerk dat zijn weerga niet kent in Nederland. Vergeet ook niet dat Hyves de basisschool of misschien wel de HBO voor de social media marketeer in Nederland is geweest. Op het hoogtepunt, in 2009, had de site bijna 10 miljoen gebruikers in Nederland! Daar mee had Hyves erg veel marketingpotentie, adverteerders en commerciële events. Toch ging helaas het sociale netwerk terug naar nul vrienden en zal het platform veranderen in een gamesnetwerk voor vooral jongeren. Er moet onder de lezers toch ook mensen zijn die even moesten slikken (qua opleiding, ervaring en leermomenten) omdat deze eerste Nederlandse social media school haar deuren nu sluit?

Lees Verder

Het koningspaar op bezoek bij multicultureel Lelystad
Tessa Diependaal – 12:01, 19 jun 2013

Op de website van de Gemeente Lelystad hebben wij gelezen dat het koningspaar vandaag (19 Juni 2013) feestelijk wordt ontvangen en een beeld krijgt hoe kleurrijk Lelystad is. Wij vinden het dan interessant om te kijken hoe deze warme woorden ook door anderen worden op Twitter ervaren. De monitoringsperiode is kort van duur, namelijk een half uur. Het bezoek vindt ook maar 30 minuten plaats.

Lees Verder

Meet Social Media ROI door Google Analytics integratie
Peter van Mourik – 13:00, 29 apr 2013

Sinds kort is het met iMonitoring mogelijk om uw Google Analytics account te koppelen en zo uw website bezoek met uw social media inspanningen te vergelijken. Middels de social media monitoring resultaten van o.a. Twitter, Facebook, Google+ en Hyves kunt u precies zien welke inspanningen per sociale platform voor meer bezoek naar uw website zorgt.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?