Zó kan Leeuwarden social media gebruiken bij de profilering als ‘Culturele Hoofdstad 2018’
Gé Bouma – 09:04, 22 jan 2015

Het is je vast niet ontgaan: Leeuwarden mag zich ‘Culturele Hoofdstad 2018’ noemen. Een droom die werkelijkheid is geworden. De provincie Friesland wil het beeld scheppen van een sterke, duurzame provincie met een sterke binnenstad. Ze hoopt hiermee de juiste bedrijven, bezoekers en bewoners aan te trekken. Dit moet leiden tot een grotere economische en culturele activiteit. Afgelopen november was de aftrap van het project, genoemd CH2018. Nu mogen ze het waarmaken.

Lees Verder

Content manager of contant manager?
Theo Labrujere – 12:05, 15 jan 2015

Het valt niet mee, je werkt als community of content manager en je vraagt je af waar je de likes, de volgers en conversieratio’s mee kunt opschroeven. Want de kans is groot dat ook jij werkt voor een organisatie of bedrijf waar de focus ligt op de contanten: op Return on Investment of aandeelhouderswaarde. Terwijl je dacht dat je een baan had gekozen waarin je met de content bezig kon zijn. Met mensen en relaties, iets met enige inhoud.

Lees Verder

8 redenen voor het monitoren van social media
Peter van Mourik – 11:01, 19 jun 2014

Met miljoenen berichten elke dag op de diverse social media platformen kun je jezelf afvragen of er wel echt iemand is die luistert. Gezien de hoeveelheid berichten wordt het snel duidelijk dat dit niet allemaal handmatig te volgen is, en dat social media monitoring de oplossing is om deze berg aan informatie te structureren. In dit artikel daarom meerdere reden waarom social media monitoring essentieel is voor elk bedrijf.

Lees Verder

Nieuw auto-evenement groot succes voor Lelystad
Peter van Mourik – 10:16, 10 jun 2014

Tijdens het pinksterweekend (zaterdag 7, zondag 8 en maandag 9 juni 2014) vond in Lelystad het grootste outdoor auto-evenement van Nederland plaats. De locatie van het evenement was het RDW-terrein, inclusief de legendarische “kombaan”. iMonitoring analyseerde wat het evenement aan online aandacht op Twitter, Facebook, Google+ , Instagram en Flickr voor Lelystad heeft opgeleverd.

Lees Verder

E-commerce verbinden met Social media
Tessa Diependaal – 14:39, 01 apr 2014

Drie maanden monitoren is net als de eerste drie maanden zwangerschap. Wordt het een jongen of meisje en op wie gaat de kleine spruit lijken? Het belangrijkste als het maar gezond is. En na de twintig weken echo is er dan duidelijkheid. Dan volgen de aankopen voor het prinsje of prinsesje. En hoe leuk is het eerste rompertje of outfit wat gekocht wordt. De eerste aankopen vinden dan ook plaats op pure emotie door iedereen die betrokken is bij de zwangerschap. Geld speelt in veel gevallen geen rol of toch wel een beetje?

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?