7 redenen waarom de meeste B2B content inhoudsloos is
Richard Bordes – 11:20, 12 feb 2015

Je kunt er niet meer omheen. Iedereen heeft het erover en probeert er iets van te maken. Begon het nog met de legitieme vraag “ Wat zet ik nu toch op social media”, plots gonst overal de kreet “content marketing”. Met een mooi verhaal je potentiële markt informeren en verleiden. Helaas is nog niet iedereen even succesvol en blijft de meeste B2B content inhoudsloos. 7 redenen waarom het vaak mis gaat:

Lees Verder

Twitter campagne #PGBAlarm raakt harten
Tessa Diependaal – 09:03, 05 feb 2015

30 januari tweet Kim Rabbie A.K.A @Baauwopmij wie haar helpt met een overzicht van alle tweets over het #PGBalarm. Gelukkig dankzij fan @tactloos wordt iMonitoring genoemd. Om 22:45 uur tweet Baauwopmij: “ook zij slapen al…”. Gelukkig was ik nog wakker en heb ik namens iMonitoring gereageerd op de vraag. Op de valreep heb ik via mijn smartphone een zoekprofiel geactiveerd voor PGBalarm en werd de monitoring gestart. Na mijn nachtrust werd duidelijk wat de hashtag PGBalarm had opgeleverd en was er een begin gemaakt om Politiek Nederland wakker te schudden.

Lees Verder

No story, toch wel glory
Gerrit-Jan Heerschop – 08:49, 29 jan 2015

Het internet wemelt van de blogs over content creatie. Nog maar weinig behandelen de nadelen van content creatie. Ik doe een poging.

Lees Verder

Zó kan Leeuwarden social media gebruiken bij de profilering als ‘Culturele Hoofdstad 2018’
Gé Bouma – 09:04, 22 jan 2015

Het is je vast niet ontgaan: Leeuwarden mag zich ‘Culturele Hoofdstad 2018’ noemen. Een droom die werkelijkheid is geworden. De provincie Friesland wil het beeld scheppen van een sterke, duurzame provincie met een sterke binnenstad. Ze hoopt hiermee de juiste bedrijven, bezoekers en bewoners aan te trekken. Dit moet leiden tot een grotere economische en culturele activiteit. Afgelopen november was de aftrap van het project, genoemd CH2018. Nu mogen ze het waarmaken.

Lees Verder

Content manager of contant manager?
Theo Labrujere – 12:05, 15 jan 2015

Het valt niet mee, je werkt als community of content manager en je vraagt je af waar je de likes, de volgers en conversieratio’s mee kunt opschroeven. Want de kans is groot dat ook jij werkt voor een organisatie of bedrijf waar de focus ligt op de contanten: op Return on Investment of aandeelhouderswaarde. Terwijl je dacht dat je een baan had gekozen waarin je met de content bezig kon zijn. Met mensen en relaties, iets met enige inhoud.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?