Grote niveauverschillen van social media in Zorg & Welzijn
Tessa Diependaal – 09:01, 02 apr 2015

Vorige week was ik aanwezig bij de boeklancering van Maaike Gulden en Juliette van der Wurff over Social media in zorg en welzijn. Tijdens het event waren een aantal professionals aanwezig die spraken hoe zij social media inzetten voor de instelling waar zij voor werken. Uiteraard hadden deze professionals een aantal tips en ervaringen die gedeeld werden. Om tot mijn conclusie te komen is het noodzakelijk om de belangrijkste zaken te benoemen om vervolgens het verschil te laten zien en wat het probleem is van de meeste zorg en welzijn instellingen.

Lees Verder

Ontmoet je perfecte event bezoeker
Martin Koekenberg – 08:30, 26 mrt 2015

Als eventmanager weet je natuurlijk als geen ander, dat het doel dat je klant wil bereiken met het evenement veel belangrijker is, dan de locatie, de catering, de perfecte audio visuele middelen en een geoliede logistiek tijdens het event. Weten jouw opdrachtgevers altijd precies wat ze willen bereiken ? En hebben ze een heldere boodschap die ze willen meegeven? In de praktijk is dit vaak niet het geval. Maar als het je lukt om dit goed boven tafel te krijgen, dan heb je goud in handen. Want met die boodschap bereik je eenvoudig de perfecte event bezoeker. En de juiste bezoeker komt binnen met de juiste mindset. En die mindset heb je nodig voor een geslaagd evenement. Ok, maar hoe vind ik die dan?

Lees Verder

Klanten willen maar een ding…aandacht!
Vincent Wiegers – 09:02, 19 mrt 2015

Vroeger. .. vroeger was alles veel beter. Je hoort het de oudere generatie vaak verzuchten. We hebben met zijn allen de wereld zo vreselijk ingewikkeld gemaakt, dat we het eigenlijk gewoon niet meer snappen. Een mooi voorbeeld vind ik reclame. Overal om heen zien we het. Of zien we het eigenlijk niet… We krijgen tegenwoordig zoveel reclame uitingen op ons af, dat onze hersenen het eenvoudigweg niet meer opnemen.

Lees Verder

Propositie belangrijk bij keuze monitoring software
Tessa Diependaal – 09:44, 12 mrt 2015

Je kent ze wel van die aanbiedingen van software leveranciers voor online monitoring: “Wil je weten wat over je merk wordt gezegd? Probeer dan….” Of “Wil je de online media-aandacht inzichtelijk hebben? Gebruik dan….” En deze “Wil je het gesprek aangaan met je doelgroep? Dan helpt…” Ik zie de oppervlakkige en inhoudsloze advertenties dagelijks tegenkomen en de vraag is: Wat heb je er aan? Om te weten wat er over mij wordt gezegd kan ik ook gratis oplossingen gebruiken. En de manier waarop ik de online media-aandacht inzichtelijk maak werkt prima voor mij. Het gesprek aangaan kan ook prima via het platform zelf. Ja, sorry hoor dit zijn toch geen verkoopargumenten of wel dan?

Lees Verder

Van multichannel naar omnichannel
Yvonne Van Puijenbroek RDM – 08:25, 03 mrt 2015

Toen ik 10 jaar geleden begon als marketeer, was er nog weinig aandacht voor online communicatie. Dat stond nog in de kinderschoenen. Nadat we met de Kijkshop de Web Winkel Award gewonnen hadden, ging het echter los! In de eerstvolgende team meeting werd gesproken over ‘multi channel communicatie’ . Een compleet nieuw concept voor ons.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?