Community management: Meer dan af en toe een update op Twitter & Facebook
Gert Jan Bos – 11:14, 21 mei 2015

“Kan ik de gesprekken die plaatsvinden over mijn merk of mijn bedrijf op sociale media terug vinden?”. “Hoe kan ik zinvolle content qua onderwerp delen met mijn publiek, klanten of medewerkers?”. “Welke betrokkenheid en inpakt hebben mijn concurrenten op sociale media en kan ik de door hen gebruikte hashtags vergelijken met de van mij?”. “Hoe krijg ik met een lage ‘input’ de grootste ROI van mijn investering op sociale media?”.

Lees Verder

Online marketing in 9 stappen voor ziekenhuizen
Gé Bouma – 11:03, 30 apr 2015

Online marketing voor ziekenhuizen. Het is bijna vloeken in de kerk, maar gelukkig zien steeds meer zorginstellingen het belang ervan in. Al was het alleen maar door de vrije marktwerking. Mijn eerste blog ging over webcare. In dit tweede blog geef ik een 9-stappenplan voor een online marketing strategie. Om enig houvast te geven.

Lees Verder

Wij zijn Coca Cola toch niet!
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 09:47, 28 apr 2015

Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. 'Huh, ben ik een merk?' Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat. 'We zijn toch Coca Cola niet!'.

Lees Verder

Online marketing in 10 stappen
Gé Bouma – 09:47, 21 apr 2015

De vorige keer besprak ik waarom ziekenhuizen aan webcare zouden moeten doen en hoe dan. Om structuur aan te brengen in dit alles, kan een goede online marketingstrategie houvast geven. Daarom nu een 10 stappenplan voor een online marketingstrategie.

Lees Verder

3 redenen waarom webcare noodzakelijk is, ook voor een ziekenhuis
Gé Bouma – 09:22, 14 apr 2015

Veel communicatieafdelingen van ziekenhuizen zien wel het belang van internetmonitoring. Ze schaffen dapper een softwarepakket aan, maar daar blijft het dan bij. Ze kijken wat er over hen geschreven wordt, maar staan met de mond vol tanden bij lastige vragen. Moeten ze wel reageren? Ze hebben natuurlijk ook hun geheimhoudingsplicht..… en: zorg en commercie, dat past toch niet bij elkaar? Je ziet dan ook grote verschillen. Waar het ene ziekenhuis antwoord geeft op iedere vraag, inventariseert een ander alleen de onderwerpen en reageert helemaal niet. Toch is het belangrijk dat ook een ziekenhuis reageert op online berichten. Ze moeten, net als ieder ander bedrijf, aan webcare doen. Waarom is dat zo en hoe moet het dan?

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?