Wij zijn Coca Cola toch niet!
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 09:47, 28 apr 2015

Regelmatig spreek ik ondernemers die merken als iets abstracts zien. 'Huh, ben ik een merk?' Bij merken wordt er gedacht aan Coca Cola, Apple, Disney, Heineken en iemand wordt bescheiden als het om de eigen bezigheden gaat. 'We zijn toch Coca Cola niet!'.

Lees Verder

Online marketing in 10 stappen
Gé Bouma – 09:47, 21 apr 2015

De vorige keer besprak ik waarom ziekenhuizen aan webcare zouden moeten doen en hoe dan. Om structuur aan te brengen in dit alles, kan een goede online marketingstrategie houvast geven. Daarom nu een 10 stappenplan voor een online marketingstrategie.

Lees Verder

3 redenen waarom webcare noodzakelijk is, ook voor een ziekenhuis
Gé Bouma – 09:22, 14 apr 2015

Veel communicatieafdelingen van ziekenhuizen zien wel het belang van internetmonitoring. Ze schaffen dapper een softwarepakket aan, maar daar blijft het dan bij. Ze kijken wat er over hen geschreven wordt, maar staan met de mond vol tanden bij lastige vragen. Moeten ze wel reageren? Ze hebben natuurlijk ook hun geheimhoudingsplicht..… en: zorg en commercie, dat past toch niet bij elkaar? Je ziet dan ook grote verschillen. Waar het ene ziekenhuis antwoord geeft op iedere vraag, inventariseert een ander alleen de onderwerpen en reageert helemaal niet. Toch is het belangrijk dat ook een ziekenhuis reageert op online berichten. Ze moeten, net als ieder ander bedrijf, aan webcare doen. Waarom is dat zo en hoe moet het dan?

Lees Verder

Grote niveauverschillen van social media in Zorg & Welzijn
Tessa Diependaal – 09:01, 02 apr 2015

Vorige week was ik aanwezig bij de boeklancering van Maaike Gulden en Juliette van der Wurff over Social media in zorg en welzijn. Tijdens het event waren een aantal professionals aanwezig die spraken hoe zij social media inzetten voor de instelling waar zij voor werken. Uiteraard hadden deze professionals een aantal tips en ervaringen die gedeeld werden. Om tot mijn conclusie te komen is het noodzakelijk om de belangrijkste zaken te benoemen om vervolgens het verschil te laten zien en wat het probleem is van de meeste zorg en welzijn instellingen.

Lees Verder

Ontmoet je perfecte event bezoeker
Martin Koekenberg – 08:30, 26 mrt 2015

Als eventmanager weet je natuurlijk als geen ander, dat het doel dat je klant wil bereiken met het evenement veel belangrijker is, dan de locatie, de catering, de perfecte audio visuele middelen en een geoliede logistiek tijdens het event. Weten jouw opdrachtgevers altijd precies wat ze willen bereiken ? En hebben ze een heldere boodschap die ze willen meegeven? In de praktijk is dit vaak niet het geval. Maar als het je lukt om dit goed boven tafel te krijgen, dan heb je goud in handen. Want met die boodschap bereik je eenvoudig de perfecte event bezoeker. En de juiste bezoeker komt binnen met de juiste mindset. En die mindset heb je nodig voor een geslaagd evenement. Ok, maar hoe vind ik die dan?

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?