Wie wil er een stukje taart?
Eric M.H. Cornelissen MSc, BEng – 11:12, 28 jul 2015

Voor een lekkere taart wordt natuurlijk eerder de fiets gepakt dan de iPad om een taart te Googlen. Toch wordt 96% van alle aankopen tegenwoordig voorafgegaan door een online search. Iedereen heeft wel eens taart gekocht. Het is daarmee een dankbaar onderwerp voor een blog over hoe online onderzoek kan worden gedaan naar personen die regelmatig van taart genieten.

Lees Verder

Crisismanagement in 3 stappen
Gé Bouma – 11:19, 13 jul 2015

Op 28 juni 2015 overleed de Arubaan Mitch Henriquez als gevolg van zijn arrestatie door vijf politieagenten. Daags na het incident knalde Twitter uit zijn voegen. De meest vreselijke opmerkingen –terecht of onterecht- richting de politie werden gelanceerd. Alles verspreidde zich razendsnel. Aan de hand van deze casus bespreek ik in dit blog de 3 stappen bij crisismanagement.

Lees Verder

Geen gezeur aan mijn deur (hoe inbound marketing je conversie verhoogt)
Vincent Wiegers – 14:30, 16 jun 2015

De wereld om ons heen verandert. Zo is het koopgedrag van prospects niet meer wat het was. De oude, vertrouwde salesmethodes werken niet meer en met adverteren en direct marketing scoort een bedrijf veel minder dan voorheen. Klanten zitten tegenwoordig niet te wachten op post of een telefoontje. Ongevraagd en onaangekondigd ‘binnenvallen’ ervaren ze zelfs als bijzonder storend.

Lees Verder

Hoe kan ik met Storytelling onderscheidend communiceren?
Gerrit-Jan Heerschop – 10:12, 02 jun 2015

Je kent dat wel. Je bezoekt een website en klikt op de button ‘Missie’. Wat volgt is een stroom hoogdravende maar inhoudsloze verbale diarree. Er is duidelijk geen Storytelling aan te pas gekomen. Hier een voorbeeld dat ik tegenkwam. (Met alle respect, maar dit kan beter...)

Lees Verder

Community management: Meer dan af en toe een update op Twitter & Facebook
Gert Jan Bos – 11:14, 21 mei 2015

“Kan ik de gesprekken die plaatsvinden over mijn merk of mijn bedrijf op sociale media terug vinden?”. “Hoe kan ik zinvolle content qua onderwerp delen met mijn publiek, klanten of medewerkers?”. “Welke betrokkenheid en inpakt hebben mijn concurrenten op sociale media en kan ik de door hen gebruikte hashtags vergelijken met de van mij?”. “Hoe krijg ik met een lage ‘input’ de grootste ROI van mijn investering op sociale media?”.

Lees Verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?